Bok, bokare, bokast

Tuesday, February 27, 2007

Svart stig

Nu är det färdiglyssnat. Svart stig är slut och jag vill ha fler ljudböcker. Det var väldigt skönt att lyssna på en ljubok i bilen istället för det vanliga radioskvalet.

Jag gillar Åsa Larssons böcker. Den här handlar en hel del om gruvbolag och skumraskaffärer som nog faktiskt fungerade bättre att lyssna på än att läsa själv. Risken hade nog varit att jag hade skumläst avsnitten som handlade om affärerna annars. Men boken som helhet är mycket bra, spännande. Det är flera historier som vävs samman, Rebeccas, mordhistorien, Mauri Kallis, hans syster, Innas och Diddis (ett problem med att inte läsa historien själv är att jag inte är säker på stavningen).

Jag tror att mina bokrecensioner till stor del kommer att vara positiva, om jag inte gillar en bok så läser jag den knappast. Fast å andra sidan så är det ganska intressant med lite djupare åsikter och diskussioner än att bara skriva - den var ju bra. Får se till att skärpa mig på den punkten.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home