Bok, bokare, bokast

Wednesday, February 14, 2007

Ytterligare några böcker


Har inte skrivit här på ett tag. Beror på att jag aldrig hinner läsa färdigt några böcker.

Just nu håller jag på med tre böcker till förutom de jag skrev om i ett tidigare inlägg.
Två är kursböcker men läsvärda och riktigt bra sådana. Den ena är förstås Din gränslösa styrka av Anthony Robbins som jag har prisat några gånger på min andra blogg. Och så en liknande bok av Kay Pollak - Att välja glädje. Båda böckerna ger mycket, eftertanke, känslan att jag kan och nya dörrar att öppna. Läs och bli lite större som människa.

Och så den tredje som också är bra: Hon som bar skammen av Helena von Zweigbergk. Jag har läst några andra böcker av henne tidigare. De handlar också om Ingrid som är fängelsepräst. Jättebra böcker tycker jag. Spännande och intressanta också för att man får följa Ingrid som person. Jag ska läsa färdigt den under helgen har jag planerat. Ska nämligen åka till sommarstugan i Finland och bara koppla av och läsa massor. Skönt!


Jo, jag "läser" ju en bok till. Ljudbok som jag lyssnar på i bilen. Svart stig av Åsa Larsson. Det är svårt att stiga ur bilen när jag kommer fram. Jag har inte lyssnat på en bok förut och måste säga att jag gillar det. Passar utmärkt när man kör bil. Jag skulle nog kunna köra långt med den i bilen. Den handlar om Rebecca... som hon ju skrivit om förut. Bra böcker det med.

2 Comments:

  • At 5:02 PM , Anonymous Anonymous said...

    Hej, jag gillar också HvZ:s böcker om fängelseprästen Ingrid. Fast inte verkar Ingrid bry sig om regler och tystnadsplikt. Och en riktig antihjältinna är hon, grå, tafflig och otrendig.

     
  • At 3:44 AM , Blogger Nisse said...

    Hejsan, ja och det är ju det som är så bra med Ingrid, att hon är just sån.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home