Bok, bokare, bokast

Wednesday, January 24, 2007

Ajvide


Hanteringen av odöda av John Ajvide Lindqvist är ruskigt bra. Jag gillar att läsa en bok med ett "nytt" ämne. En författare som hittar nya stigar att gå på. Boken tar upp en del intressanta tankar som man kan fundera länge på.

Den handlar om vad som händer efter ett konstigt väderfenomen. Plötsligt börjar döda vandra omkring på gatorna. Men istället för att bli en fånig b-skräckis så handskas författaren med historien på ett annorlunda sätt. Hur skulle vi reagera om det här faktiskt hände på riktigt?

2 Comments:

  • At 8:16 AM , Anonymous Anonymous said...

    Fast jag tycker att den är ganska tam, även om det inte är en dålig bok. Personskildringarna håller inte alls samma klass som i debuten.

    //JJ

     
  • At 3:48 AM , Blogger Nisse said...

    Låt den rätte komma in är också bra tycker jag och jag kan hålla med om att man lär känna personerna mer i den men det var något med Hanteringen av odöda som tilltalade mig lite mer. Kan faktiskt inte sätta fingret på riktigt vad det var.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home